Stan alarmowy w lokalnych mediach


Podtopione redakcja "Polski Gazety Krakowskiej" i budynek z redakcją "Kroniki Beskidzkiej" w Bielsku-Białej, niedziałające serwery - lokalne media w tych dniach nie tylko pracują przez całą dobę, by informować o powodzi, ale same borykają się z jej skutkami.

MediaCom Explore, dział badań domu mediowego MediaCom Warszawa, zbadał nastroje Polaków po tragedii w Smoleńsku. Prezydent Lech Kaczyński z małżonką, przewodniczący Parlamentu Europejskiego Jerzy Buzek i minister spraw zagranicznych Radosław Sikorski bawili się na 12. Charytatywnym Balu Dziennikarzy. Zebrano ponad 160 tys. zł, które zostaną przekazane dzieciom z rodzin zastępczych i rodzinnym domom dziecka. W regionach dotkniętych przez powódź największe sieci radiowe nie zastąpiły programów ogólnopolskich pasmami lokalnymi.



Zarządowi Presspubliki nie udało się osiągnąć porozumienia ze związkami zawodowymi w sprawie obniżek płac. Zamiast powrotu do pensji sprzed roku, zarząd zamierza wprowadzić roczne premie uzależnione od wyników spółki. Miesięcznik "Press" organizuje - już po raz drugi - międzynarodową konferencję Press Euro 2012. W ubiegłym roku konferencja odbyła się w Poznaniu. Tym razem miejscem konferencji będzie Gdańsk. Wzrośnie liczba nośników sieci sprzedaży reklamy kinowej Multikino.

Program 1 Telewizji Polskiej pozostał w styczniu liderem pod względem udziału w widowni telewizyjnej. Wszystkie główne telewizje zanotowały wyniki gorsze niż rok temu.

Ezzatollah Zarqami, szef państwowego holdingu medialnego IRIB, potwierdził, że Iran zagłusza sygnał satelitarny niektórych zagranicznych telewizji. 38 dziennikarzy duńskiej gazety "Politiken" w zamieszczonym w sobotę na jej łamach liście sprzeciwia się przepraszaniu muzułmanów za opublikowanie w 2008 roku karykatury Mahometa.

Dziewięć firm zgłosiło chęć kupna amerykańskiego tygodnika finansowego "BusinessWeek", podał dziennik "The Daily Telegraph". W pierwszym półroczu br. strata netto Internet Group SA wyniosła 2,5 mln zł. W pierwszym półroczu 2008 roku spółka miała zysk netto w wysokości 1,2 mln zł. Chilli Zet wprowadza do swojej ramówki programy muzyczne Rafała Bryndala i Rafała Turowskiego oraz weekendową audycję interaktywną z udziałem słuchaczy.



Od wtorku poranny program w Radiu Zet poprowadzą Anna Dziewit i Marek Starybrat – dowiedział się ”Presserwis”. Ze stacji odchodzi prezenter Kuba Mędrzycki. Społecznościowy serwis wideo YouTube ogłosił, że notuje ponad 1 mld odsłon dziennie. Pisarka i malarka Hanna Bakuła, piszącą felietony do "Playboya" od kilkunastu lat, oraz dziennikarz Igor Zalewski zostali zastąpieni przez Annę Muchę i piosenkarza Macieja Maleńczuka.

TOK FM może zostać ukarane za obrazę uczuć religijnych


Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji upoważniła przewodniczącego rady Witolda Kołodziejskiego do nałożenia kary na radio TOK FM. Chodzi o audycję z udziałem Andrzeja Czeczota, podczas której rysownik żartował, nawiązując do informacji o pedofilii wśród księży.

B. szef ”Teleexpressu” ma kierować programami edukacyjnymi w TVP 1


Były kierownik redakcji ”Teleexpressu” w TVP 1 Krzysztof Juszczak może wrócić do Jedynki jako szef redakcji programów edukacyjnych – dowiedzieliśmy się nieoficjalnie.

Vox FM, Eska i Wawa zmienią weekendowe ramówki


W najbliższy weekend w związku z sobotnimi uroczystościami żałobnymi na placu Piłsudskiego w Warszawie i niedzielnym pogrzebem pary prezydenckiej w Krakowie zmienią się ramówki stacji radiowych sieci Grupy Time SA (ZPR SA).

Wzrosła oglądalność kanałów tematycznych


Z pierwszej dziesiątki najpopularniejszych kanałów tematycznych tylko dwa w ub.r. straciły widzów. Największy wzrost zanotował Disney Channel.

W minionym roku szkolnym jedną z najpopularniejszych wycieczek była jednodniowa wycieczka dla Warszawy połączona z wizytą w zoo. Oczywiście taka forma wycieczki szkolnej ma sens tylko wówczas, jeśli pogoda jest odpowiednia do tego, żeby uczestnicy wycieczki mogli odwiedzić zoo. Jeśli jednodniową wycieczkę szkolną będziemy chcieli zorganizować zimą, wówczas można czas poświęcony na wizytę w zoo, przeznaczyć na inne atrakcje. Choćby zwiedzanie Starego Miasta, połączone z lekcją historii. Taka właśnie jednodniowa wycieczka szkolna, połączona z lekcją historii to drugie miejsce, jeśli chodzi o

wycieczki szkolne

zamawiane najczęściej w minionym roku. Należy wspomnieć, że te dwie formy wycieczek do Warszawy były najbardziej popularne nie tylko w minionym roku. Podobny trendy obserwujemy w naszym biurze od kilku lat.

Rzeczpospolita Online ma nowego szefa


Piotr Kropiński ma zostać nowym dyrektorem serwisu internetowego "Rzeczpospolitej" (Presspublica) - nieoficjalnie dowiedział się "Presserwis".

Rząd zapłacił miliony euro za artykuły w "Bravo"


Federalna Agencja ds. Pracy zapłaciła ponad 2 mln euro za serię artykułów w magazynie dla nastolatków "Bravo" (Bauer) – podał tygodnik "Spiegel".

Zwiększa się przewaga ”Wiadomości” nad ”Faktami”


W styczniu br. ”Wiadomości” TVP 1 umocniły pozycję lidera wśród telewizyjnych serwisów informacyjnych – wynika z danych AGB Nielsen Media Research.

Dramatyczny apel ws. mediów - "to katastrofa"


Brak skutecznej egzekucji abonamentu rtv stwarza groźbę likwidacji regionalnych rozgłośni i oddziałów TVP - alarmuje Stowarzyszenie Dziennikarzy Rzeczypospolitej Polskiej. Organizacja apeluje o energiczne działania mające zażegnać to niebezpieczeństwo.

Nowy prezes Radia Opole


Teresa Kudyba - niezależna dziennikarka i producentka telewizyjna - będzie nowym prezesem publicznego Radia Opole. Decyzję Rady Nadzorczej rozgłośni podjętą w piątek późnym wieczorem potwierdziła w rozmowie z PAP sama Kudyba.

1,4 mln zł na kampanię "Faktu TV Extra"


Na kampanię telewizyjną odświeżanego dodatku telewizyjnego do "Faktu" (Axel Springer Polska) –"Faktu TV Extra" wydawca przeznaczy 1,4 mln zł.

Cykl audycji dla przyszłych rodziców w Trójce


Wystartował "Projekt Tata" - cykl audycji radiowych Programu III Polskiego Radia dla ojców o problemach kobiet w ciąży.

Znany teleturniej w TVP stracił widownię


Po trzech odcinkach w nowej porze emisji teleturniej "Jeden z dziesięciu" przyciąga do TVP 2 średnio 1,7 mln widzów, przegrywając z konkurencją.

Wzrost napięcia w TVP, groźba wybuchu strajku


Pracownicy telewizji publicznej, na wieść o zwolnieniach, zagrozili przeprowadzeniem trwajaćego dwie godziny strajku ostrzegawczego; związkowcy ze związku zawodowego Wizja ustawili przed bramą wjazdową baner z informacją o pogotowiu strajkowym – informuje portal Gazeta.pl.

"Polityka" z większą redakcją online


Wydawca tygodnika "Polityka" ("Polityka" Spółdzielnia Pracy) planuje w tym roku kolejne serie wydań specjalnych pisma i rozwój w Internecie.

Straty w TVP mogły wynieść 20 milionów


"Dziennik Gazeta Prawna": Prokuratura sprawdzi, czy za rządów Farfała doszło do finansowych nadużyć w TVP.

Dziennikarze "Gazety Pomorskiej" zapisują się do związku zawodowego


16 dziennikarzy "Gazety Pomorskiej" (Media Regionalne) zapisało się do Związku Zawodowego Dziennikarzy i Pracowników Mediów Regionalnych.

Szósta edycja festiwalu Camera Obscura


W tegorocznej, szóstej edycji Festiwalu Sztuki Reportażu Camera Obscura 2009 jury wyłoni autorów najlepszych reportaży telewizyjnych w dwóch konkursach: międzynarodowym i ogólnopolskim.

Jeden z pierwszych serwisów społecznościowych sprzedany


Friendster, jeden z pierwszych serwisów społecznościowych świata, został sprzedany za 100 mln dolarów.

WOŚP chce lipcową zbiórką "Stop powodziom" zainteresować telewizje


Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy liczy na wsparcie medialne stacji telewizyjnych zbiórki publicznej "Stop powodziom", zaplanowanej na 4 lipca.

Radio Zet najwięcej traci, RMF najwięcej zyskuje


Spośród stacji ogólnopolskich największy wzrost słuchalności zanotował RMF FM, a najwięcej straciło Radio Zet – wynika z najnowszych badań Radio Track, realizowanych przez MillwardBrown SMG/KRC.

Canal+ ma propozycję dla osób niesłyszących


Od stycznia 2010 roku w Canal+ do wszystkich polskich premier filmowych będą opracowywane napisy dla osób niesłyszących.

Nagła zmiana na stanowisku p.o. prezesa TVP


Tomasz Szatkowski został nowym p.o. prezesem TVP. Dotychczasowy p.o. prezes spółki Bogusław Szwedo nieoczekiwanie złożył rezygnację z zajmowanej funkcji - dowiedziała się PAP w Radzie Nadzorczej TVP.

W 75. urodziny Radia "PiK" na siedzibie rozgłośni zawisł nekrolog


Nekrolog z informacją, iż "po długiej i wyczerpującej walce o przetrwanie, z braku środków do życia może w 2010 roku odejść Polskie Radio +PiK+ lat 75" zawisł w piątek na siedzibie rozgłośni w Bydgoszczy. Świętująca trzecie ćwierćwiecze instytucja znalazła się na krawędzi katastrofy finansowej - ocenił prezes Radia "PiK".

Rosną przychody z reklam. TVP zyskuje najwięcej


Łączne przychody reklamowe głównych telewizji w lutym br. wzrosły o jedną piątą wobec tego miesiąca ub.r. - wynika z danych cennikowych AGB Nielsen Media Research (bez uwzględnienia rabatów).

"Fakt" ma przeprosić Dodę


"Fakt" (Axel Springer Polska) ma przeprosić Dorotę Rabczewską (Dodę) za naruszający jej dobra osobiste artykuł z "obraźliwymi i kłamliwymi informacjami" oraz zapłacić jej 30 tys. zł – orzekł Sąd Apelacyjny w Warszawie.

W naszej ofercie znajdziesz takie produkty, jak okna Gorzów oraz rolety Gorzów. Wszystkie nasze okna Gorzów produkujemy z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii, a nasze okna Gorzów i rolety Gorzów trafiają do odbiorców w całym kraju.